CrossFit er en funktionel træningsform, det vil blandt andet sige, at bevægelserne der udføres involverer flere led og muskelgrupper på samme tid. CrossFit er kendt for sin meget varierende natur, dette gælder både bevægelser, gentagelser, vægt og varighed. Samtidig foregår CrossFit ofte ved en høj intensitet, hvor man gerne vil nå så meget arbejde, som muligt, på så kort tid som muligt.

I Foreningen Sportshøjskolen er der ikke ansat trænere til at instruere et CrossFit hold eller lignende, men foreningen er bygget op af frivillige medlemmer, som gerne hjælper til og ofte er klar på en fælles træning. Her står CrossFit udvalget i foreningen særligt klar til at hjælpe med at få dig godt i gang med sporten. Gennem Foreningen Sportshøjskolen kan du også deltage i CrossFit stævner/konkurrencer, og foreningen vil støtte med 300 kr. til stævnegebyret til vores medlemmer, som repræsenterer Foreningen Sportshøjskolen til stævnet.

I CrossFit-udvalget i SPH sidder Jakob Kilt Knudsen, Sofus Christensen og Etna Dohn. Vi er altid klar til at hjælpe, så hiv endelig fat i en af os, ved eventuelle spørgsmål til CrossFit. Dette gælder også, hvis du sidder med en god idé til et event eller en fælles konkurrencedag, eller du sidder med et brændende ønske om at være med i dette udvalg, så sig endelig til. Vi står også klar til at hjælpe dig, hvis du mangler en at følges med til træning! Og ellers - ønskes du en god og stærk træning!

Foreningen Sportshøjskolen har også en Facebook side, som vedrører CrossFit; siden hedder Crossfit - Foreningen Sportshøjskolen og du finder den her: https://www.facebook.com/groups/805694656157852. Her finder du informationer om eventuelle events, særligt for Crossfit, fællestræninger eller workouts og diverse, f.eks. glemte sager.