Vi samarbejder med Aalborg Sportshøjskole, som også er vores hovedsponsor og udlejer. Vi lejer os således ind i Aalborg Sportshøjskoles lokaler, men vi er en selvstændig forening med egen bestyrelse og separat økonomi. Samarbejdet med Aalborg Sportshøjskole består desuden i afholdelse af stævner, og i at give højskolens elever og ansatte et godt træningsmiljø inden for vores respektive sportsgrene.

Vi samarbejder desuden med de respektive forbund indenfor de sportsgrene, vi dyrker; Dansk Vægtløftning Forbund og Dansk Styrkeløft Forbund. CrossFit har i skrivende stund ikke et overordnet dansk forbund. Samarbejdet med forbundene består i afholdelse af stævner, afholdelse af landsholdssamlinger, og generel promovering af sporten. Samarbejdet med Dansk Styrkeløft Forbund betyder desuden, at medlemmer i andre klubber under samme forbund kan gæstetræne gratis hos os. Tilsvarende betyder samarbejdet med Dansk Vægtløftning Forbund, at medlemmer af udvalgte klubber må gæstetræne gratis hos os. Det er dog et krav, at gæstetræning aftales med bestyrelsen i forvejen. Kontakt bestyrelsen på foreningensph@gmail.com for aftale.

Sidst men ikke mindst er vi medlem af Anti Doping Danmark (ADD), hvilket betyder at ADD kommer uanmeldt og tester vores medlemmer. For at være medlem i vores forening skal man være indforstået med ADD’s til enhver tid gældende regler.

Vi er desuden medlem af både Dansk Idrætsforening (DIF) og Samvirkende Idrætsforeninger Aalborg (SIFA).